Известие

Collapse
No announcement yet.

Смяна на предни амортисьори на 156 2.4 JTD - Как?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Смяна на предни амортисьори на 156 2.4 JTD - Как?

    Здравейте колеги! Купих си предни амортисьори, защото старите са за смяна, но мисля сам да си ги сменя! Каква е процедурата ако може някой да сподели?
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 136hp
    Rollin' On 18"

  • #2
    Не са домашни условията, за това принципно съм решил сам да пробвам...
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 136hp
    Rollin' On 18"

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от Centorius Покажи съобщение
      Не са домашни условията, за това принципно съм решил сам да пробвам...
      Браво, хора който не се притесняват да се изцапат и понякога обичат да си ръчнат сами колата заслужават подкрепа......
      Скоби за сгъване на пружините са задължителни или преса подходяща за случая.......на жтдто пружините са малко по корави и този елемент е опасен ако не се направи кадърно, чувал съм че като хвръкне пружина, къса много неща......
      Махаш гумата, добре е 1-2 дена преди това да пръскаш с ВД40 или друг препарат против ръжда болта на амортисьора, дето е към вилицата, щото ако нещата там се закучат те чака голямо приключение, което понякога се решава или с флекс, горелка, или други импровизации според случая........
      Махаш болта на вилицата към носача, махаш и шарнира на горния носач към шенкела......на тоя етап не пипаш никой от горните 4 болта на горния носач и амортисьора......махаш биалетката като с пръскането на болта на амортисьора си пръскал и горната част на биалетката, и по точно резбата и.......според биалетката понякога има контра в задната и част, понякога няма и трябва да държиш контра с шестограм отпред......скапана работа е тва с биалетките, ако нямаш пневмат гайковерт и се справиш с нея можеш да се счеташ за късметлия.....
      Махаш само горната част на биалетката, и тогава четеш кратка молитва за да ти се отвие безпроблемно болта на амортис към вилицата.......намери подходящ шестограм за случая, и го набии добре в отвора - ако почне да се заобля значи молитвите ти не са чути......следващия етап е или да срежеш главата на шестограмния, или ако си много добър с флекса и имаш тънък диск, някой режат директно през средата, аз лично не съм го правил, но съм го виждал......ако и след като срежеш главата и с чук и пробой болта не излиза, тогава трябва да свалиш всичко, което значи че и долния носач трябва да се махне......търсиш преса, понякога ако тя е от мършавите, също може зор да се види......
      Ако всичко е ОК, и болта се отвие, почукваш вилицата да излезе от амортисьора и след като това стане, отвиваш двете гайки отгоре за да падне той с пружината.......съветвам те ако гайката на амортисьора ти е читава да си я ползваш същата, понякога тия дето вървят в комплект с аморт са много зле......
      Тва е в общи линии.....
      "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
      F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

      Comment


      • #4
        Ферариста много добре ти е описал как става!
        Много важно е с какви скоби ще хванеш пружините!
        Като сменях моите амортесьори едната скоба се скъса, а уж беше здрава! Изхвърча срещу резервоар, в който събират старо масло (май работеше с вакуум) и го проби!!!
        След скобите най-много псувни отнасят биалетките! Ако не са сменяни скоро и се справиш с тях, всичко друго е песен!
        Иначе като огледаш внимателно амортесьорите и всичко около тях, картинката се изяснява много лесно!
        Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm 210hp
        Lancia Kappa 2.4JTD 136hp
        Mercedes E250TD Avantgarde 150hp
        Alfa Romeo 156 1.8TS 144hp - ex

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от badmadafaka
          Трябват ти скоби за пружините и общо взето всички болтове, които трябва да развиеш се виждат... + накрая задължителен реглаж на предницата. Освен това точно това упражнение не си струва нервите в домашни условия, още повече след въпроса ти "Как да го направя"
          И защо реглажа е задължителен?
          sigpic
          Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
          156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
          147 JTDm 140-Малката манекенка
          GT- JTDm 150

          Comment


          • #6
            Точно днес сменях предни амортисьори, бях в сервиза на приятел и уж му помагах, а бе почиствах детайлите които разглобяваше. Честно да си призная заради 30 лева не бих се хванал сам да си ги сменям. А след това бях на реглаж и се оказа, че колелетата бяха леко затворени след смяната. В общи линии не е кой знае какво още повече, че всички болтове са развиха лесно, но ...
            SUBARU OUTBACK 2.5i MY06

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от BLUE1 Покажи съобщение
              А след това бях на реглаж и се оказа, че колелетата бяха леко затворени след смяната.
              Хммммм, а дали е било от амортисьорите и как точно ти го оправиха.......
              Или просто така ти казаха.....
              sigpic
              Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
              156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
              147 JTDm 140-Малката манекенка
              GT- JTDm 150

              Comment


              • #8
                Не са ме излъгали, може би трябва да добавя, че беше сваляна и полуоската, а реглаж на предницата беше правен през зимата по друг повод.
                SUBARU OUTBACK 2.5i MY06

                Comment


                • #9
                  Реглажа е задължителен когато се сменя каквото и да било по ходовата част, поне за мен... Някои твърдят, че реглаж се прави само ако се разглабят/откачат кормилните щанги, само, че аз за 30 лева не бих рискувал да се пребия някъде

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от badmadafaka Покажи съобщение
                    Реглажа е задължителен когато се сменя каквото и да било по ходовата част, поне за мен... Някои твърдят, че реглаж се прави само ако се разглабят/откачат кормилните щанги, само, че аз за 30 лева не бих рискувал да се пребия някъде
                    Точно се канех да напиша нещо в този дух... реглажа е важен елемент от безопасността и комфорта на шофиране.
                    Welcome to the real world

                    Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
                      чувал съм че като хвръкне пружина, къса много неща......
                      Аз съм виждал!

                      Иначе - браво за ентусиазма.
                      Alfa Romeo 159 1.9 16V SW

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от badmadafaka Покажи съобщение
                        Реглажа е задължителен когато се сменя каквото и да било по ходовата част, поне за мен... Някои твърдят, че реглаж се прави само ако се разглабят/откачат кормилните щанги, само, че аз за 30 лева не бих рискувал да се пребия някъде
                        Първоначално публикувано от morfius Покажи съобщение
                        Точно се канех да напиша нещо в този дух... реглажа е важен елемент от безопасността и комфорта на шофиране.
                        Първоначално публикувано от BLUE1 Покажи съобщение
                        Не са ме излъгали, може би трябва да добавя, че беше сваляна и полуоската, а реглаж на предницата беше правен през зимата по друг повод.
                        Е да де, ма вие въобще знаете ли кво точно се регулира та чак се да се пребиете?!!!!!!!

                        Да не споменавам, че съм виждал как коли след реглаж започват да ядът гуми и т.н.........

                        След като на нашия модел се регулира само общата сходимост не виждам никакъв смисъл да се дават излишни пари освен ако не са СМЕНЯНИ накрайници..... Естествено ако колата има някакъв проблем.......
                        Така, че думата ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ми се струва неуместна....
                        sigpic
                        Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
                        156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
                        147 JTDm 140-Малката манекенка
                        GT- JTDm 150

                        Comment


                        • #13
                          По принцип всеки сам си решава....аз ,примерно си правих нещо като експеримент...смених си левия външен накрайник,премерих разстоянието(колко е навит стария)...нито ми се изкриви волана,нито ми теглеше на една страна,нито ми износи гумата..и така 10 000км....но,разбира се,това не е правилния начин....за другите детайли,и аз мисля ,че не е задължителен реглаж....но все пак да си кажа,че не разбирам много...
                          156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                          147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                          159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от haljscho Покажи съобщение
                            Е да де, ма вие въобще знаете ли кво точно се регулира та чак се да се пребиете?!!!!!!!
                            Бе въобще поназнайваме и ние с морфиус някои нещица за тия каруци, си мисля...
                            И да, можеш да се пребиеш ако не ти е регулирана сходимостта правилно, защото в такъв случай колата не реагира адекватно при неравности и ако попрекалиш със скоростта буквално става неуправляема като минеш през неравност...
                            Прав си, че има некадърници които правят реглаж и колата става по-зле след него, но това не е причина да не се прави. И по принцип спора е безмислен - във всеки сервиз след смяна по ходовата част ти казват, че трябва да отидеш на реглаж, пък дали ще ходиш си е твой избор, като не ти се дават 30 лева и си убеден, че няма смисъл - просто не ги давай...

                            И малко офтопик: В тоя форум масово се злоупотребява с удивителните...

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от haljscho Покажи съобщение
                              Е да де, ма вие въобще знаете ли кво точно се регулира та чак се да се пребиете?!!!!!!!

                              Да не споменавам, че съм виждал как коли след реглаж започват да ядът гуми и т.н.........

                              След като на нашия модел се регулира само общата сходимост не виждам никакъв смисъл да се дават излишни пари освен ако не са СМЕНЯНИ накрайници..... Естествено ако колата има някакъв проблем.......
                              Така, че думата ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ми се струва неуместна....
                              Е то може и кола след ремонт да се запали на пътя (наскоро имаше такъв случай по новините), това означава ли, че не трябва да си ремонтираме колите?
                              То и на фаровете не е задължителен реглажа ... сигурно съм много тъп, че си ги проверявам и регулирам веднъж годишно.
                              Изобщо свеждането до абсурд е малко изтъркан метод... а купчинките удивителни още повече
                              Welcome to the real world

                              Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

                              Comment

                              Working...
                              X